Druk katalogów

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z dużym zaangażowaniem i wysiłkiem. Szczególnie trudne są początki, gdzie trzeba zadbać o odpowiednią promocję świadczonych usług. Jednym z najpopularniejszych sposobów na skuteczną reklamę są katalogi. Obok szyldów czy banerów, jeden z najbardziej rozpowszechnionych chwytów marketingowych. Może się wydawać, że katalogi nie są tak efektywne jak kampania za pośrednictwem środków masowego przekazu. Jednak wielu przedsiębiorców w dalszym ciągu stawia na profesjonalne portfolio w formie papierowej.

Dlaczego katalog?

Katalog wykonany w umiejętny sposób to dowód na wysoką jakość oferowanych usług czy produktów. Jednak nie sama treść stanowi o sukcesie folderu reklamowego. To, na co w pierwszej kolejności zwracamy uwagę to jakość papieru. Kartki, które bardziej przypominają wnętrze taniej gazety niż profesjonalny katalog nie będą dobrze przyjęte. Druk katalogów powinniśmy powierzyć kompetentnej drukarni – na przykład tutaj: https://www.openprint.pl/katalog-szyty – która dostosowuje się do indywidualnych potrzeb klienta. Wydruk katalogów można załatwić od ręki, po uprzedniej konsultacji ze specjalistą.

Katalogi szyte

Wbrew pozorom, wybór odpowiedniego rodzaju katalogu nie jest prostą sprawą. Wiele drukarni oferuje foldery oparte na różnych technikach łączenia stron. Jedną z najbardziej popularnych form folderów reklamowych są katalogi szyte. Oferta jest kierowana w dużej mierze do przedsiębiorców, którzy decydują się na większą ilość stron w swoich folderach. Katalogi z zszywanymi stronami są o wiele bardziej wytrzymałe niż katalogi z płaskimi zszywkami, które stosuje się w przypadku „cienkich” folderów.

Katalogi klejone

Dużą popularnością cieszą się również katalogi klejone. Ich produkcja oparta jest na użyciu wytrzymałego spoiwa, które pozwala na umieszczenie wielu stron w folderze promocyjnym. Na katalogi klejone decydują się firmy dbające o wizerunek i prestiż swojej marki. Technologia wykorzystująca klej jest wykorzystywana przez wiele wydawnictw prasowych, które cenią sobie estetykę i wysoką jakość. Wystarczy spojrzeć na polskie wydanie „Vogue’a” czy „Men’s Health”.

Zadbaj o estetykę papieru

Przy wyborze katalogu należy zwrócić uwagę nie tylko na jego wytrzymałość, ale również design. Katalogi promocyjne przyjemne dla oka trafią do szerszego grona odbiorców i skłonią nawet najbardziej wymagających klientów do skorzystania z usług Waszej firmy. Drukarnie z nowoczesnym zapleczem technologicznym oferujących druk cyfrowy katalogów, mają również możliwość pokrycia kartek dodatkową warstwą folii matowej lub błyszczącej. Dla lepszego efektu, okładkę katalogu można pokryć lakierem UV.

Drukowanie katalogów – wybierz format

Katalog katalogowy nierówny. Rozmiar katalogu promocyjnego należy tylko i wyłącznie od przedsiębiorcy. Warto wcześniej zrobić mały „research” w katalogach konkurencyjnych firm. Nie chodzi tutaj o kopiowanie koncepcji, a o zorientowanie się, co podoba się konsumentom.

Katalogi, które trafiają do naszych domów najczęściej mają rozmiar A5 lub A6. Mniejszy format trafia w gusta większej rzeszy odbiorców. Przykładowo, katalog w formacie A6 zajmuje o połowę mniej miejsca niż standardowe kartki A4, dlatego nie ląduje tak szybko makulaturze.

Zawartość przede wszystkim

Wydruk katalogów w odpowiednim formacie powinien zależeć w dużej mierze od zamieszczanych w nim treści. Jeśli w katalogu ma przeważać tekst, można ze spokojem postawić na mniejszy format folderu. Będzie on bardziej czytelny, a użytkownik nie będzie przytłoczony nadmiarem faktów. Z kolei katalogi reklamowe nastawione na większą ilość ilustracji mogą być drukowane w nieco większym rozmiarze. Dzięki temu projektant zyskuje przestrzeń do swobodnego rozmieszczenia zawartości katalogu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here