Bez dobrej promocji nie mamy szansy dotrzeć do odbiorców. A przecież na tym zależy każdemu muzykowi. Jedną z ważniejszych czynności będzie udostępnienie dorobku w serwisach streamingowych. Dlatego warto wiedzieć, jak znaleźć się na playlistach Spotify. To otwiera przed muzykami całkiem nowe możliwości w zakresie popularyzacji utworów lub całych albumów muzycznych.
Wybierz utwory serwisy streamingowe i rozpocznij karierę muzyka
Priorytetem dla muzyków jest wybranie najbardziej chwytliwych utworów. Jeżeli ktoś ma nagrany cały longplay, to jak najbardziej powinien udostępnić w internecie cały album. Trudno znaleźć muzyka, który nie potwierdzi, że zarabianie na Spotify jest możliwe. Ten serwis proponuje każdego dnia tysiące utworów. Statystyki mówią, że do słuchaczy codziennie trafia ponad 40 tys. nagrań. To pokazuje skalę możliwości, ale jest to również ogromne wyzwanie. Jak bowiem wyróżnić się spośród innych artystów i trafić do słuchaczy ze swoją muzyką?
Pierwszym krokiem jest samo założenie konta w tym najbardziej popularnym na świecie serwisie. Jak jednak trafić na play listy, które są gwarancją budowania prawdziwej popularności? Wielu muzyków nawet tych bardzo doświadczonych decyduje się na samodzielne działania marketingowe. O wiele skuteczniejsze jest jednak nawiązanie współpracy z Independent Digital. Gwarantujemy profesjonalne podejście. Krok po kroku wyjaśniamy, jak znaleźć się na playlistach Spotify. W promocji koncentrujemy się na kompleksowym działaniu, a więc dzięki nam zaznaczysz swoją obecność również na YouTube, Amazon Music, czy też Tidal i Apple Music.
Zarabianie na Spotify dzięki pomocy profesjonalistów
Dzięki Independent Digital nie musisz się martwić o promocję. Jako artysta powinieneś się zająć komponowaniem muzyki. To my zadbamy, aby zarabianie na Spotify lub na innych serwisach stało się rzeczywistością. Przede wszystkim musisz się z nami skontaktować, podając informacje dotyczące wielkości katalogu, który ma być opublikowany. To musi być liczba utworów albo albumów, ale również informacje o gatunkach muzycznych.
Należy także zdecydować, czy w grę wchodzi tylko cyfrowa dystrybucja muzyki, czy też może wpięcie kanału YouTube do sieci partnerskiej. Jeżeli chodzi o premierę materiału muzycznego, to najlepiej katalog z muzyką dostarczyć do Independent Digital trzy tygodnie przed terminem publikacji. Sama promocja polegać będzie na polecaniu materiału muzycznego opiekunom playlist. Ważne jest także promowanie w mediach społecznościowych.