Własna marka to marzenie wielu osób. Niestety tylko niewielkiej grupie, udaje się ten cel zrealizować. Dlaczego tak jest? Przede wszystkim niektórzy w strachu przed porażką nie podejmują działania i wciąż pracują na etacie. Niektórzy próbują, jednak wtedy okazuje się, że cały proces jest dosyć skomplikowany, a konkurencja bardzo duża. Jak więc działać, aby zwiększyć szanse powodzenia własnej marki?
Kim będzie twój klient?
Na samym początku musimy dobrze się zastanowić, kim będą potencjalni klienci korzystający z naszych usług. Czy będą to tylko kobiety? A może produkt będzie kierowany do wszystkich bez względu na płeć? Istotny będzie również wiek zainteresowanych. Inne cechy powinna mieć marka skierowana dla młodzieży, a inne dla dorosłych ludzi. Przykładowo strona internetowa marki, która oferuje produkty i usługi dla młodzieży, może być utrzymana w luźnym stylu. Treści kontent marketingowe również powinny mieć podobny wydźwięk. Co innego w przypadku marki, która będzie sprzedawała poważne zegarki dla dorosłych mężczyzn. Wtedy warto postawić na klasę i tradycję. W treściach lepiej używać formalnych zwrotów typu „Państwo”, aniżeli zwracać się do klientów bezpośrednio na „ty”.
Marka powinna być czymś więcej
Niezwykle ważna będzie również identyfikacja wizualna. Każda marka powinna mieć swoje własne logo i jakąś ideę. To zwykle pierwsze rzeczy, z którymi dany klient ma styczność. Jeśli te rzeczy nie przyciągną jego uwagi, pójdzie do konkurencji. Warto, aby idea marki trafiała w potrzeby danej grupy odbiorców. Przykłady możemy zaobserwować wszędzie. Gillette posługuje się hasłem „najlepsze dla mężczyzny”. Mentos stara się zapewnić, że ich produkty nie tylko odświeżają oddech, ale są również świetnym sposobem na przełamanie nieśmiałości. Dzięki temu marka ta trafia do szerokiego grona odbiorców i jest kojarzona z czymś pozytywnym. Jeśli chcesz to z pewnością znajdziesz początkujące idee. To niewielkie marki jak SEO Mariusz, czy Mama Marketing, które już pracują ze swoimi klientamu. Spróbuj i Ty. Pamiętaj jednak, że marka nie może być tylko schematycznym bezosobowym tworem – coś takiego nie przyciągnie klientów. Ludzie powinni utożsamiać się z naszą marką, a do tego potrzeba przemyślanego podejścia.
Testy konsumenckie przed startem
Nawet jeśli nasz pomysł wydaje się doskonały, warto przed rozpoczęciem działalności sprawdzić, czy faktycznie ma on szansę powodzenia. Wiele pomysłów na pozór świetnych, okazuje się nietrafionych. Faza testów powinna uwzględniać jednakowo poszukiwania informacji na dany temat, a także bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. W sieci możemy sprawdzić, czy ktoś poszukuje naszych usług i jak duża jest konkurencja. Poza tym warto również przedstawić pomysł rodzinie i osobom bezstronnym, którzy mogą pokusić się o jakieś krytyczne uwagi. W ten sposób zwiększymy szanse powodzenia własnej marki.