Jak właściwe programy multimedialne mogą pomóc w rozwoju uczniów w szkole

Technologia informacyjna pozwala na poszerzanie katalogu dostępnych środków dydaktycznych. Obecnie istnieje wiele rozwiązań, które były niedostępne jeszcze kilkanaście lat temu. Wiele z nich może uczynić proces edukacji efektywniejszym i ciekawszym dla uczniów. Dlaczego warto korzystać z programów multimedialnych? Jak mogą one pomóc w rozwoju uczniów?

Dopasowanie programu to trybu nauki

Niezależnie od tego, czy dany program multimedialny wykorzystywany jest w procesie kształcenia na poziomie szkoły podstawowej, czy w początkowych latach życia ucznia, oprogramowanie edukacyjne powinno być dostosowane do jego wieku i umiejętności. Połączenie dźwięków i obrazów w pierwszych etapach rozwoju przedstawia przestrzeń wokół ucznia w przyjemny sposób, dzięki czemu maluch szybciej uczy się komunikacji ze środowiskiem. Starszym uczniom programy multimedialne pomogą opanować nowy materiał, również z dziedzin, które nie są nauczane w szkołach (np. dodatkowy język obcy).

Rozwijanie uczniów na wielu płaszczyznach

Multimedialne programy edukacyjne od wydawnictwa SILCOM Multimedia pozwalają na naukę poprzez zabawę. Oprogramowanie pomaga rozbudzić kreatywność u uczniów, która jest szczególnie istotna w okresie dzieciństwa. Zakup programów jest możliwy z dofinansowaniem z programu Aktywna Tablica.

Interaktywne programy edukacyjne działają na urządzeniach takich jak tablica interaktywna, podnosząc efektywność nauczania. Dzieci uczą się chętniej i są bardziej zaangażowane w lekcje. Programy wspierające uczniów w nauce są szczególnie istotne w przypadku osób, które nie radzą sobie z wprowadzanym programem. Nie każdy uczeń od razu rozumie przekazywane treści. Zastosowanie dodatkowych materiałów wpływa więc bezpośrednio na jego komfort nauki.

Poprzez multimedialne programy edukacyjne zmienia się wzorzec nauczania. Odchodzi się od tradycyjnej pracy z książką i aktywności hamujących kreatywność na rzecz większego zaangażowania uczniów w lekcję. Nauczyciele stawiają na niestandardowe metody, starając się, aby ich wysiłek zaowocował lepszymi rezultatami. Warto również zaznaczyć, że praca interaktywna wiąże się z dużo mniejszym stresem. Uczeń nie boi się zabrać głosu w dyskusji czy dzielić się nietuzinkowymi pomysłami w obawie przed złą oceną. Strach przed danym przedmiotem pokazuje, że uczeń z czasem mniej przykłada się do nauki, stresując się swoimi wynikami w nauce. Programy interaktywne mają pomóc w budowie pewności siebie oraz przyspieszyć proces nauki. Nie warto pomijać również jakże istotnego zagadnienia, jakim jest praca własna ucznia. Wkład w naukę poza lekcjami jest równe istotny, co regularne uczęszczanie na zajęcia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here